Friday, January 20, 2012

Kena Denda Memang Sweet ! =,= "


 Pada petang Jumaat yg bosan ini, aku ingin share tentang insiden yg boleh di anggap sweet-manis-dulce-zoet-matamis dengan orang yg tengah bace belog aku KAU LHA!  Sebenarnya cik starbucks dah buat entri pasal nim dekat belog baru dia yang comel tu tapi nim versi Yaya Doe pulak.

Di denda di sekolah? siapa yang xpernah kena...even budak skema, budak blue-pengawas and offkosss budak bajet brilliant yg disayangi dimanjai dikasihi dirindui okeyhh stop it! oleh cikgi-cikgi pun biasa kena denda apatah lagi budak penyangak macam korang :ppp. Reason kenapa didenda? Ada banyak tapi aku malas nak taip sambil memerah keringat mengingati balik pengalaman kenapa aku didenda dan apakah contoh2 denda yg aku kena tanpa rela sepanjang 15 tahun aku hidup.

And yesterday, I had to through it without my willing with cik starbucks. Adakan ia menyeronokkan? wthell soalan nie ?  Malu adalah sebab kena berdiri selama satu jam di hadapan kelas kerana lewat masuk kelas.Ohhmayyy lewat masuk kelas? perkara biasa leh tu kan,...semua orang pernah masuk kelas lewat tapi tak lha pulak kena denda berdiri sambil memegang buku bahasa dengam mata yang berpinar-pinar melihat tulisan cikgi yang mengalahkan tulisan doktor gigi palsu di whiteboard kerana silau. Maafkan saya cikgi2 tapi itu adalah kenyataan! :)


Tapi itulha yang terpaksa aku harungi pada hari terakhir sekolah sebelum cuti raye cine ! hoorayyy 
bersama kawan-kawan yg lain yang turut masuk lewat kerana mengambil masa yang lama menyunyah nasi minyak+ aym goreng+sayur goreng+telur mate kuba di kantin  pada waktu rehat. Entah apa yang cikgi BAK duduk membebel pun aku tak tahu. Aku kalau masa belajar kena duduk atas kerusi empuk dan face-to-face dengan cikgi baru ilmu tu mengalir macam air paip IndahWater...ewahewah, ni tak berdiri sambil pegang buku dan terbongkok-bongkok bila nk menyalin nota. 


Tapi aku percaya setiap yang berlaku tu ada hikmahnya  mungkin Allah mahu aku lebih menepati masa kot. 
Dan semestinya bukan kerana Law of Attraction ye, aku mmg tidak mempercayai LoA kerana ia banyak bertentangan dengan apa yang aku alami, yeah ade le sikitsikit yang sama :) Okeyhh lha sampai di sini sahaja kerepekmerepek aku, urmmhh homeworks yg berguni tengah  melalak panggil aku. Kyababai :B KongsiKongsiKOngsiniYapKOngsiKOngsikongsini *macam tengah nyanyi lagu sekolah


No comments:

Post a Comment