Wednesday, December 4, 2013

# 1- SPM PROJECT 2013 ( Be A Novelis )


Assalamualaikum guys and gals. 

SPM dah blahh dari hidup aku, dan sekarang aku cuba untuk melupakan hari pada bulan MAC' 14 yg bakal mencemaskan jiwa dan basket bagi semua rakyat SPM'13. Okey forget bout that day...hey we got 3 months, so enjoy it. 

     Aura novelis pingitan yg jejari pendek dah datang so apa lagi menaip lah. Cerita ni aku karang masa tgah berperang dengan SPM, dalam bulan 4-5 camtu la ( xsedar lagi yg awak tu calon SPM 2013 yg bernombor TAO127A126). Ntah camna idea mai cam air paip jiran belakang rumah je...sampaikan kawan-kawan aku cakap yg aku tengah meroyan tulis diary. Tahan je lahh kena kutukk satu dua das. tapi kalau tak tahan sgt mmg aku bagi jgak ayat lempang bisu. >..< JGN PERNAH BERHALUSINASI YG AKU AKAN TULIS DIARY! HELL NO. 
#To-Do-List with My Along

*1- "PESAWAT boeing 747 akan berlepas ke Rome dalam masa 10 minit lagi..." Suara gemersik receptionist jelas kedengaran di seluruh ceruk KLIA.

"Along cepat la heret beg-beg tu, tak makan ke?" Dia dah kalut semacam. Mengalahkan lipas kudung dia mencelah ditengah-tengah orang ramai. 

"Kejap aaa..letih woo". Aihh kecoh tak ingat Mak Senah sorang ni. Kang aku ikat kat bagasi baru meraung.

"Takde kejap-kejap! Are you insane? We just have 5 minutes left, hurry up dude!" laung gadis itu karena ingin menandingi kebisingan sekitar. Megamall ke ni?

"Horlah-horlah.."

*2- "Seat nombor 12 dan 13 dekat hujung sana" jawab pramugari yg dari tadi tak lekang dengan senyuman.

"Along chop nak duduk tepi tingkap"

"No way!"

"Yes way sayang"

"Sape cepat dia dapat laaa. Wekkk". Bagpack along ditarik dengan kuat menyebabkan Along tertarik kebelakang.

"Diana Teja!!!"

*3- "Hello rakyat Italia! Diana Teja is here so please be nice to me!" jerit Didie apabila melangkah keluar daripada pintu utama Rome Fiumicino Airport tanpa mempedulikan manusia disekitarnya

"Assalamualaikum..."bisik Along

Along disebelah dijeling tajam dengan ekor mata. 'Sibuk je!'




A Little Red Jeans


Kisah perjalanan seorang insan yang bergelar Si Gadis Sunti dalam mencari keberkatan Ilahi. Dirinya bukanlah terlalu sempurna di mata dunia. Bagi dunia, dia cuma gadis biasa yang sama sahaja keletahnya dengan remaja yang lain. Tetapi sebenarnya dia penuh dengan pengalamannya yg tersendiri. Dia tidak kisah berseorangan kerana sedari kecil dia diasuh untuk tidak berlagak seperti melukut ditepi gantang. Dia diajar untuk berdikari dan tabah menghadapi ujian Ilahi, meskipun kadangkala hati kecilnya meraung ingin membunuh sesiapa sahaja yang cuba untuk melukakan hatinya. 

Namun kata-kata Si Ibu Hawa harus dijadikan pegangan hidupnya dan disemat kukuh dihati. Semua orang membesar sejajar dengan masa, namaun adakah mereka semakin matang dalam menentang segala masalah remeh temeh yg sering kali diperbesarkan? Pesan Ibu sentiasa dipahat dihati

"Setiap apa yang kita lakukan, kita kena ingat Allah SWT. Kerana semua itu sudah ditakdirkan oleh Allah.". 


                                                                                                                       with love,
                                                                                                                               YAYA DOE