Wednesday, January 18, 2012

1st Date with Dentist


Heyylelo peeps, ermm ada ke org nak bace blog aku?... 

Okeyhh sekarang aku nak kongsi tentang app pertama aku dgn dentist selepas 1 bulan 2 minggu  mende besi tuih terlekat dekat gigi aku, rimas2 pun sygs! Yeah hari Rabu minggu lepas aku ponteng sekolah semata-mata untuk berdating bersama dentist yang xpernah aku melihat wajahnya kerana dia pakai mask, hanya mata yang berkelip-kelip. 

App aku start pukul 10.15 am, jadi pepagi lagi aku bangun gosok gigi dengan mata yang tertutup sebab mama aku suruh ikut dia pergi pejabat sebab takde org yang berhati mulia untuk hantar aku pergi klinik pada waktu yg ditetapkan. 1st app nim aku agak excited sebab gigi aku yang berloobang sudah elok dan kembali bersinar seperti hari2 yg lepas, cehhh....Tapi agak kecewa sebab tak boleh buat muka kompius mase nak pilih kaler ties blinkblink kerana dah rambang mata melihat bermacam warna ties yng comel2. Al maklum aku buat kat goverment so ada besian cakap tak boleh pilih, dentist akan bagi aje warna ties yang dia suka, alamakk macam mana kalau dia suka colour hijau lumut! ohh nooo!

Sampai jah kat klinik gigi, terus daftar nama dan pergi ke toilet untuk BERUS GIGI ! *hobi baru aku semenjak memakai braces. Tak sampai 10 minit menunggu, dentist panggil nama aku tanpa melihat nama dekat kad laporan gigi aku, Wow great! Tak sangka aku mudah di ingati....=,= hehe
Doc pakar tak ada time tu jadi dentist lain yang tolong ketatkan dawai2 besi dan tukar rubber bands kat gigi aku...so babai pink ties ku sygss. Selamat Kembali ke Tong Sampah yeah, takpa tong sampah dalam klinik gigi best coz ada air cond ! lol

Lepas dia dah buang semua pink ties buruk aku, dia tanya aku nak warna apa, What?! aku dah macam ermmm ermmmm ermmm, tak fikir pun nak warna apa sebelum keluar rumah tadi. Ohh mayyy
Terus mulut aku sebut nak warna Kuning . Yellow handsome apa?! Nampak macam tahi gigi yang chomel ! wthell tahi gigi comel???



Seharian aku bergolek sambil menonton ANTM @ America Next Top Model, beralaskan meggi dan air kosong. Gigi yang berdenyut2 aku buat tak tahu jah, sengal+ngilu tuih biasa ah. Tak payah nak kecoh2 menangis tak tentu hala. ececece dah macam doktor pakar bahagian gusi dan gigi palsu pulak yer. Baru 8 hari memakai yellow ties dah sibuk2 berangan nak pakai warna lain pulak, huh kan best kalau boleh tukar tiap2 hari mengikut peredaran zaman. heshhh

Last but not least, kita tengokapp ke-2, 28.2.2012 pulak macam mana pulak kisah pahitmanismasamtawarkelatpayau
Salam sygss daripada Yaya Doe, berhati-hati ketika merentas desa. Kyabai :B







No comments:

Post a Comment