Tuesday, September 22, 2015

AKU DAH MASUK UNIVERSITI. choiii





Phew. How fast time goes by. Ahaks

Dah masuk alam degree dah ngko yer. I was absolutely tergaman sebab rasa macam baru lagi daftar masuk darjah satu. Lol propa sgt.
Dulu masa kecik selalu je membebel 'bila la aku nak besar haaa.'
Sekarang bila dah besar merengek rindu zaman 'askar payung terjun', zaman 'coklat murah dalam batang bendera', alah sume yang lejen tu aku rindu.

Alhamdulilah Asasi Sains di Puncak Alam dah lama habis. Walaupun CGPA aku tak la pehh sangat sampai boleh masuk course medic for degree but for the god sake, thanks goodness I didn't get 'kos lelong'. Seram.

Tkde kaitan langsung. Hiks

So currently aku berada di Johor Darul Takzim. JDT horr. Luaskan Kuasamu. And aku dapat UTHM. If korang still blurr 'apemende uthm? Tak pernah dengar pun. Uni swasta ke? lol'. UTHM stands for Universiti Tun Hussien Onn Malaysia. Aku dapat Degree in Electronic Engineering with hons. Umm aku tak expect langsung dapat masuk engineering sebab aku rasa budak engine acah cool bajet baguih. Well aku dulu amik asasi sains kat palam. ( masih  terbawa-bawa perasaan menyampah kat budak engine) *mudah terpengaruh dgn khabar angin*. Pompuan kann cepat emosi. Lebih-lebih lagi terpaksa   hafal segala bagai mechanism, system, cycle process dalm biology subject. Tu salah hormon kayy.


Never mind dah lepas pun. Sekarang dah masuk minggu ke-3 aku di UTHM. Alhamdulilah once again bcos everything goes well even sebelum datang sini bermacam-macam masalah datang (aku malas nak citer). Mood aku masa tu memang down cecah lapisan tanah paling bawah.

Orientasi pulak hmmm okay la. *yg ni pun aku malas nak ulas panjang lebar. Tapi not bad, sebab aku agak kitorang akan dibuli teruk dengan faci but diorang baik-baik je sume. Masa Minggu Haluan Siswa diorang jemput Izzue Islam dan Fahrin Ahmad. Siot ahh.  *tetiba rasa mmg I was destiny to be there sejak dari dalam perut mak. lol

Aku punya course tu 4 Tahun sebab aku dari asasi, and budak matriks pun sama. Subjek diorang takde la tough sangat *ayat freshie sem 1 first year.huahuhua. Ngko tunggu la masuk 2nd year nanti azab ke idok. Kbai





No comments:

Post a Comment