Thursday, December 27, 2012

# 2 Short Story- Aku Bukan Mr.Right Kau !


Aku Bukan Mr.Right Kau!

Scene 1


“GOLLLLLLLLLLLLLLLLLL!”………..

“Woi!”

“Pehal?”

“Agak-agak aa brader”

“Huh?”

“Ekeleh mamat ni, aku sekeh karang, terbang sampai alam bunian mne ntah.”

“Ape kau cakap?”

“Eh tarakpape brader, lu sumpah hensem, wa tak tipu.”

“Aku hensem ek?”

“Alah layan feeling pulak. Wehh jangan nak PERASANTAN la!.”

“Kau buat ape kat sini?”

“Tengah copypaste ilmu kimia yg baru turun dari langit bro.”

“Banyak la kau punya ilmu kimia. Ni pehal mushy lebih tepi padang sekolah?. Tau ler heartbroken sebab failed Bio tapi jangan la sampai nak tembus mamat jersi nombor 16 tu kau laser”.

“Sembang la kau. Bila masa aku pandang mamat jersi 16 tu. Hah yang kau tercongok kat sini buat ape? Cakap ada mesyuarat ahli lembaga tingkap-mangkuk-terbang-melayang.”

“Mesyuarat dibatalkan. Semua orang semangat nak tengok game petang ni. Tapi kalau girls memang tak sabar nak tengok mamat 16 tu.”

“Ohh kay. Mata air kau apa citer? Sihat?”

“Ehem. By the way, EX okay. Ntah malas ah aku nak layan semua tu,  sekarang aku nak tumpu pada SPM dulu and then tengok lah. Kalau ada jodoh, tapi kalau tak sampai-sampai jugak jodoh aku…akan aku heret kau jumpa tok kadi.”

“Haihh masin mulut kau, tak pasal-pasal aku jadi mangsa. Kat mane aku nak sorok Mr.Forever aku?. Nope! takkan kubiarkan dia bermadu dengan mamat kerek macam kau.huh”
“Hahaha.Camna dah jumpa unlucky guy yg boleh pegang title tu? Ada calon-calon ke? Hurmm, let me guess. Mamat jersi 16 kan?”

“Eh mamat tu player la, satu lagi kalau betul aku suka kat dia, mau heboh satu sekolah. Kau suka tengok aku kena gelak dengan geng hotstuff?. Then, diorang semua pakat malukan aku.Kau nak?. Cukuplah sekali aku kena perli dengan geng-leuynie-senget-tonggek tu sebab aku rapat dengan kau yg jugak hotstuff.”

“Aku hotstuff ek? Taktau pun. Alah aku tau kau kuat semangat. Lain kali kalau diorang kacau kau lagi kau backswing jelah.”

“Banyak lah kau. Kalau aku kena demerit karang dengan PK Hem besok sape nak jawab?”

“”Alah, aku back up kau.”

“Tak payah. Tau lah aku nak jaga diri aku sendiri.”

“Kau, masih ingat kan dia?”

“Siapa?”

Mr Ice-beku-tahap-sodium-chloride…hahaha”

“ LOL. Tak.”

“Jangan nak tipu aku. Tell me the truth.”

“Takmau.”

“Kasyah!”

“Yer saya.”

“Poyo kau ek, takpe aku taknak tolong kau buat homework Bio Cikgu Rosnah.”

“Erkk, woi jangan la. Mampuih aku kena tetak dengan handbag labuci-vogue-Las Vegas dia tuh”

“Ada aku kesah”

“Yer lah. Sometimes…puas hati?”

“Kasyah!”

“Hailoh2..all day all night maa..”

.................................................................................................................................................................

Aihh...semalam tetiba meroyan nak karang citer, disebabkan bosan tahap y=mx+c terkurung dalam pejabat tempat mak aku kerja akhirnya terciptalah babak diatas. Mula-mula cam malas jer nak buat citer baru disebabkan masih trauma dengan rompakan G-Shock aitu...sedihh lagi toqqq. Tapi nak buat camne, tentu ada hikmah disebaliknya. Tuhan lebih mengetahui. Ilham masih disusun didalam kepala tapi tengok lah jejari pendek di rajin ke idak nak menaip apa yang bermain diminda...okeylah lagi beberapa hari lagi nak sampai ke penghujung 2012, sekarang ni tengah duk pikir nak reka azam apa tahun depan...wehh tahun depan SPM...omaigakkk!~






1 comment: