Friday, July 6, 2012

Sem ke 2 di Bumi Sais



Assalamualaikum wbt, 4 minggu sudah berlalu...dan selama 4 minggu jugalah aku bertapa ilmu hitam-putih-kelabu-coklat di Sais. Naik tepu kepala duk mengadap nota-nota kimia-bio-add math-yg-ntah-apekemende-tuh. Muka aku tersengguk-sengguk time math modern mmg xboleh blah, bosan lor menadah ilmu chapter Kebarangkalian. Baik kroohh. Haha. 

Macam-macam insiden yang berlaku di asrama, kalau nak cite satu2 mmg lunyai keyboard...Minggu 1- Dapat result Midyear exam, JGN TANYA RESULT EXAM AKU! Thanks. Naik kejang  urat jejari aku buat pembetulan esei- eksperimen- maths calculation yg berkajang-kajang. Minggu 2- Berlatih pentomin English, berlakon tanpa suara dan aku cuma jadi pembaca poem ' I Wandered Lonely As A Cloud' bersama Iedo. Kepada   Mr(s) Daffodils yg gilerr comel macam mat bangla- Tengku Amir & Che Amir Khairi,HAHA :pp  Hye Dayah sebagai main character dan Elly sebagai Cik Everything sebab macam-macam dia jadi, pokok-awan-bintang-bunga. You guys are great even bila buat pementasan para penonton tayang muka blurr, okay la tu. Not bad lerh.

What the Fish?
Minggu 3- English Debate antara kelas, 'Apple is better than Android', hesh naik gegor kelas Rusyd lawan kelas Nafis dan Khaldun. Aku punya english mmg broken habis so aku cuma jadi tukang tepuk meja a.k.a penyorak xde payment. 

Minggu tu aku tak balik kampung sebab pihak sekolah menggatal buat kem untuk Ketua Dorm(KD), so aku selaku KD Merah 5 yg berwibawa lagi berdedikasi (hesh mau termuntah anak2 buah aku) terpaksalah menghadapi segala ujian dan rintangan dengan tabah dan sabar. Tapi yg paling sadis time Kembara Malam, mak ngai memang kena ragging lha, habis tudung aku kena tepung, berjalan tak tentu arah dgn mate tertutup, lepastu ade la yg duk meroyan buat suara lunak merdu tempoyak bak pontianak melalak kat tepi telinga aku, kne spray dgn air, kaki tersadung divider jalan, macam2 lha. p/s-Ena sori beb, aku terlepas tangan mg.Haha. Time tu baru la kitorang merasai bertapa bersyukurnya kami selama ini kerana dikurniakan pancaindera yg sempurna. :'( Hari last kem, Malam Bakat. Group KD Rumah Merah pakat buat sketsa bertajuk ' Buli di Sekolah', oh well aku just jadi pelakon tmbahan. Mat-Black-Aiman bajet tengking-tengking time sketsa, aduhh dop ngeri mane aku. 

Dan tugas terakhir kami sebagai ketua dorm aspura-aspuri, terpaksa handle budak2 SK Guntong. Group aku cuma main indoor games, nasib baik standard 4 takla susah mane. Aku dgn Afiq handle 4 budak dan group kecil kami bernama KELIP-KELIP CENDANA  ,xtau pulak aku bebudak ni giler main ayat hikayat. Ikut hati aku main hentam je nama kumpulan Otomen-Power Rangers-Nada Cinta.LOL. Time tu bajet jadi Kakak-Abg Mithali Pro la konon, buat origami pun tunggang terbalik, last skali berguru dgn budak darjah 4 acamne nak buat origami burung-baju-pistol. Ngeh3

Minggu ke 4 - Hari Sukan !

No comments:

Post a Comment